петак, 27. мај 2022.

MILAN TODOROV: LUTAJUĆE DEVOJKE

 

 


Čoveka koji je od proleća do zime išao bos nisam viđao poslednjih desetak godina.

Pre je išao u šetnje uz dunavsku obalu sa svojim velikim psom, nejasne rase, verovatno je bio bastard, kao i svi mi, stigli u ovaj stari šanac sa svih strana u potrazi za boljim ulovom.

Po zanimanju je bio grobar. Poznato je da se grobari okružuju životinjama. Od prizora nestajanja svako beži na svoj način, mada je tome nemoguće umaći. I zbog toga je jedino i nepresušno važno uvek govoriti istinu.

Sveti Petar ionako zna sve o vama.

Dakle, grobar je šetao sa svojim psom nekoliko leta bos a onda je nagazio na narkomansku iglu i više ga nije bilo.

Nedavno sam ga video u gradu. Bio je sam, bez psa. Hodao je rasklimatanim korakom, ali je hodao. Sve je, izgleda, prošlo. Išao sam lagano iza njega i iza te njegove slike nije ostajalo ništa. Pas je, najverovatnije, uginuo, ali on se ponovo podigao.

Pitao sam se šta ga sada drži u životu?

Žena koja se igra sa njim i njegovim polutajnim željama?

Onaj šiljak narkomanske igle?

Ili slabo prikriveni ali česti odlasci u ilegalnu točionicu alkohola u starom gradu. Povremeno sam ga viđao kako se, osvrćući, nevešto, nekako kao ugruvan uvlači u tajanstveni lokal na glavnoj ulici starog grada.

Liči mi na šalu smrti. Na  onog koji se ni po čemu nije izdvojio, nego je, može biti baš kao i ja, dopustio sebi da bude razvučen gomilom, da ćuti, da stoluje samo u skučenim prostorima…

Zapete bradavice žene koja, u žurbi, nije stigla da obuče grudnjak.

Ali, gramzivi grad ništa ne primećuje. Dobri stari čika Eros zamišlja vikend kao roman. Toliko je devojaka i žena čije su grudi kao na poslužavniku. Druge nude riblje konzerve. Ne morate da kuvate, da prljate i perete sudove.

Prisni ste sa svojim procepima.

Prolazi vreme kao otok.

Ovo što sam ti juče ponudio je samo smena zastoja i zamaha. Imaš to i ti, draga moja.

Uostalom, ne postoje neugodne naklonosti.

U ovom gradu u kome se sve zna, postoje simpatije za koje se ne zna.

Ta divna lelujavost vode ispod novog mosta koja ulazi u pore mog detinjstva.

Sada priče starih o hladnoći vode i idealnim temperaturama za smrt.

Srećom tu su devojke koje lutaju. Sve je na njima isto kao pre mnogo godina. Zdrava koža, telo dečaka, retke malje.

Tu je i pas, koji mi zapišava kratke pantalone ostavljene na milost i nemilost peska.

Nema smisla, kažem vlasnici psa.

Dozvoljeno je, kaže. Dozvoljeno je dovoditi pse na plažu.

Ne vredi da joj pričam o bosonogom grobaru i njegovom psu koji su hodočastili ovim pre nje.

Pred iščezlim slikama mladalački stid.

Dobro je, mislim, i osmatram lepotu žene u plimi još jake krvi i vreline ranog leta.

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар