Iskradem se u rano jutro i odem do reke. Pritom uvek mislim srešću uz put koji vodi između dva groblja nekog sa jednakom istorijom rasprsnutog spokoja, ali to se nikad ne događa. Ipak vredi truda. Jutro i voda koja se pročistila. Zbilja, kako se pere voda? Možda potapanjem svega što plovi a nije plavet prvog sveta. Izujem patike, hodam po vlažnim pesku umijem se šakećki i onda se vraćam do kola istim putem trudeći se da ostavljam nove tragove u prethodne stare dolazne tragove. Nikad u tome ne uspevam Ali to volim. To je tajna stvari koje su bile. Kao i tajna žena koje su bile. One su dostojanstvene i ne daju da se lako gaze. Prošlosti, volim te, umrle ljubavi i prijateljstva volim vas. Pre ulaska u auto otresem pesak sa đonova patika, istresem gumene tepihe iz auta, sve vraćam unatrag, ali ne vredi. Prošlo je. Prošlo je čak i najuticajnijim umetnicima Dvadesetog veka. Pikaso je imao mnogobrojne ljubavne veze. Olga Kholkhova je bila balerina, a on je, kao i ti, voleo ženske noge. -Pošalji mi sliku tvojih nogu u DM. -Ne mogu. -Zašto? Ne mora da se vidi lice. -I noge imaju lice – otpisala ti je žena koja se nije zvala Olga, ali to nije važno. To je rat između muških želja i ženske neutažive praznine. Onda je nastala Gerniku. Kritičari su mi rekli da ova slika nije direktno portret ljubavnice, jer je autor koristio, navodno, arhetipove žena koje simbolizuju bol i patnju što može baciti svetlo na sve pa i tuđe emotivne veze. Rat je odista bio. Vojna garaža kao zatvor. -Skidaj se, Emina! -Joj, kako ću? -Lepo, skidaj se da te mi ne bi skinuli a to će da boli.
-Ubiće me babo.
- I treba. Vrata garaže su se otvorila i zatvorila. (nastaviće se)
Нема коментара:
Постави коментар