субота, 19. новембар 2022.

MILAN TODOROV: HODOČAŠĆE OBIČNOG PSA

 

Oduvek sam voleo crne pse. Može biti zato što sam i ja crn. Ili što sam u nekom bivšem životu bio crni pas.

A za priču koju posmatram već mesecima moj status nije važan. Bitan je crni, mršavi pas koji svako jutro oko devet sati odlazi sa groblja gde, očigledno spava, na pijacu udaljenu pet ili šest krivudavo složenih ulica i uličica, da bi se posle dvanaestog sata, jednako poguren, pomiren sa sudbinom vraćao na groblje koje mu, za razliku od ljudi tamo, obezbeđuje življenje.

Viđam ga svakodnevno. Pokušao sam da ga podmitim nekom koskom zaostalom iza prebranca ili parčetom mesa, međutim nije se ni osvrnuo.

Razmišljao sam zašto ide na tu hudu, preprodavačku pijacu koja mi se nikad nije dopadala.

Da li traži nekog?  Bivšu ljubav bivšeg vlasnika?

Nisam nalazio odgovor. Njegovo hodočašće  mi se dopadalo kao znak doslednosti.

Tema hodočašća nije bitna. Bio sam i sam hodočasnik na grob Isusa Hrista i dobio onu tipsku  potvrdu da mogu imenu i prezimenu da dodam Hadži.

Nije mi padalo na pamet.

Koga to malo pseće gonce zanima?

Isto tako me ne zanima nikakav sentimentalizam u vezi sa tim grobljanskim psom.

Bežati od sudbine ( u koju ne verujem) kažu nije moguće.

Ipak, gledam ga iz zamućenog svetlarnika kuće. Ide, šepa, vrluda, kičma mu je, čini se slomljena, ne obazire se na mošus tragove pudlica koje dominiraju putem.

On spokojno odlazi tamo gde su svi mrtvi, tačnije gde sve spolja liči na život a iznutra je gotova propast.

Onda se najedanput trgnem.
Jebao te pas, kažem sebi.

Kako da fasciniraš bilo koga sa tom pričom?

Pogureni pas. U horoskopu znači da ćeš na prvom semaforu dobiti batine od tipa u crnom BMVu sa zatamljenim staklima samo zato što si trubnuo uplašeno kad ti je bez najave presekao put iz leve u desnu traku upravo pred skretanjem u najveći tržni centar.

Šta hoćeš?

Udarac u jaja.

Napolju je kiša.

Pas mirno spava u tuđem grobu.

A šta ćemo mi, koji redovno plaćamo račune u ratama? Šta mi koji dobijamo udarac u jaja, u sumrak bogova?

Volim što sam sam.

Majka je samo molila: Bože, čuvaj ga od radodajki.

I molitva joj je, izgleda, uslišena.

Grobljanski pas striže lagano uzbrdo. Njuška mu se peni. Neće još dugo.

Ali ko to zna.

Moramo da budemo verni tlu i svojoj krvi.

Jer sve što smo naučili i sve što znamo je ljubavi ima, ali je raspored uglavnom pogrešan.

 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар