среда, 30. новембар 2022.

MILAN TODOROV: SVAKO BI MOGAO DA TE VOLI



 

U jednom od svojih prošlih života koji lagano blede kao plavi talas u naletu kiše, imao sam devojku koja je dugo bila sa mladićem svog života.

Ne znam kako je došlo do toga da raskinu i da ja, koji ovo pišem u prvom licu jer mi je tako lakše da razumem njega u svom prethodnom vremenu, počnem da je volim.

To počinjanje ljubavi je kao nekakvo savladavanje visinske razlike između tvog neba i njene zemlje.

Na toj zemlji ona se još koleba.

On, delimično bivši, poručuje joj u krtim telefonskim pozivima: Niko te neće voleti kao ja.

Ona ti, ili meni, prepričava komadiće tih kasno noćnih razgovora.

Kaže da zbog bivše ljubavi ima obavezu da ga sluša i da mu bar nešto kaže.

Ne pitam je šta.

Pretpostavljam da u tim odgovorima nije pominjala mene.

Ipak, ni to me ne zanima. Mada, iskreno, počinjem da bivam posesivan.

Hoću je celu. Kao novu košulju na kojoj su sva dugmad tamna i čvrsta.

Ipak, poverava mi se, da mu je rekla kako ne bi trebalo kvariti ono što je bilo dobro uzaludnim pokušajima da opet bude isto.

Isto, upitah.

Isto, reče. Pominjao je i nerođenu decu. Sina.

Bože, mislio sam tada, kako se likovi voljenih ruše u brljotinama.

Ne možemo uvek da vidimo kraj ljubavi, mislim da sam joj baš tako nešto rekao ili joj je to on rekao.

Kako se mešaju poezija i lepota na užas bivših.

Gde si sada?

Majka, žena, udovica?

Vraćajući se sa zembiljem punim povrća i malo ribe, post je, videh ženu koja sedeći na kamenom uzdignuću blagog stepeništa ukraj pijace  prosi držeći u promrzlim rukama nekakav natpis o slepilu ili gluvoći – a koja je neverovatno ličila ne nju bivšu.

Zastao sam.

Ne dajem prosjacima ništa.

Video sam njene širom otvorene kestenjaste oči.

Koga su gledale?

Uvek su bile nepredvidive.

Tuširam se ledenom vodom.

Brus Li u poznom dobu.

Kad bih razumeo svrhu tetoviranja, tako omiljenu danas, iskrvario bih za natpis:

Postsezona ljubavi.

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар