петак, 4. новембар 2022.

MILAN TODOROV: ŽENSKE ŽICE

 


 

Zatekli smo se u jednom nemačkom gradu blizu doline reke Mozel u kojoj se grožđe bere pod ručnom jer su padine sa vinogradima toliko strme.

Uzeli smo dobru večeru, veliku kovačku šniclu sa prženim krompirom i sve zalivali njihovim belim vinom, kome sam zaboravio ime, ali i sad pod jezikom osećam njegovu osvežavajuću kiselu notu. Moglo se dosta pojesti i popiti.

Onda smo sišli u varošicu i nabasali na noćni klub.

Naručili smo pivo da operemo ukus mozel vina.

Žena koja je igrala oko šipke, imala je, prema proceni, oko četrdeset godina. Bila je, kako kažu, ni tamo ni ovamo. Imala je lepo, rekao bih srednjevekovno vlastelinsko lice, okrugle jake dojke i pune noge. Naizgled, sve je bilo na mestu. Ali, u jednom iskrenom svetlosnom tonu izdajničkog reflektora, uočih da joj se na crnoj čarapi na jednoj nozi lagano para najlonska nit. Ili je već bila rasparena. Odjednom, splasnu svako muško interesovanje za nju.

Imao sam devojku koja je volela belu odeću. Najčešće je, iz ko zna kojih razloga, nosila bele pantalone. Bila mi je jedna od prvih i gajio sam isuviše nežna,  možda i glupa, osećanja prema njoj, njenoj skladnoj visokoj, maltene astralnoj pojavi. Bila je prva, može biti i poslednja žena koja me je uzaludno nagovarala na seks. Stanovala je kod tetke. Tetka je bila razvedena i, verovao sam, vrlo slobodnih shvatanja. Jednom prilikom bio sam sa tom devojkom u njenoj sobi, dok je tetka bila u stanu i cura mi je gurnula veliku, lepo skrojenu sisu u usta.  A tetka, pitao sam zgranuto?

Ne brini.

Tetka je vozila sobni bicikl. Besomučno.

Škripuckala je u drugoj sobi kao buba uhvaćena u stiroporsku kutijicu.

Sisao sam ponuđenu bradavicu i povremeno joj pogledavao u noge. U jednom trenu, sa grozom, primetih da su joj bele pantalone mestimično zaprljane.

Posle sam celu noć mislio na te male, prašnjave mrlje.

Nije to ništa, govorio sam sebi. Ništa. I ništa.

Ali, tada, pa zauvek, osetih gadost prema ženskoj neurednosti.

Ona žica na striperskoj crnoj čarapu u Karslrueu, da to tamo beše, se širila kao nekakva slučajno izletela ružna reč.

Ta žena ništa nije mogla da učini.

Idemo, predložio sam kolegi sa kojim sam putovao.

Ti idi, rekao je, ja ostajem.

Otišao sam u hotelsku sobu.

Nije ga bilo do jutra. Onda se pojavio sa svežnjem novčanica.

Otkud ti?

Kad je posle seksa zaspala, reče mi, ustao sam pažljivo, obukao se i iz njene male damske tašnice izvukao ovaj svežanj.

Čemu ova sećanja?

Čemu sećanja uopšte.

Ko je ono rekao: „Prošlost je ono što je bilo. Budućnost je ono što će biti. Jedino je sadašnji trenutak ono što jeste i što živimo?“

Patrijarh Pavle.

Ali, da.
Šta ćemo sa stvarima, poput žica u čarapama lepih žena koje krenu odjednom i niko ne zna gde će se i kada zaustaviti?

Нема коментара:

Постави коментар