Pitao
sam prodavačicu plastičnih jeftinih espapa u lokalu pored da li mesara radi i
ona je potvrdila dodavši da je radnica verovatno otišla po doručak i da će se
uskoro vratiti.
Odlučio
sam da odem u obližnji mega market i kupim hleb dok se mesarka, koju sam znao
odranije, neka vižljasta mesarka ne vrati.
Hleb
je bio loš već na izgled, ali nisam imao izbora. Stajao sam u redu ispred kase
i nervirao se što sve ide tako sporo. Kad sam došao na red kasirka me je
upitala da li želim kesu.
Kakav izraz, pomislih, kao da sam Musa Kesedžija, ali setih se da je Marko Kraljević ubivši Musu Kesedžiju priznao:
"Jao mene do boga miloga
đe pogubih od sebe boljega!"
Ha,
pomislih kiselo, ubijanje boljih od sebe je naša stara tradicija.
Ipak,
mora se priznati da tu ima i dosta iskrenosti.
Ali,
pitam se gde je pravda. Čemu junaci, čemu ta ritualna mitološka ubistva, ako "mrtav Musa po ledini skače", ako da kažem tako: nema pravde?
Dokle
ćemo parole upisivati kao stihove himne posle koje se gine?
Zatim
sam ponovo svratio do onih zaprtih vrata mesare. I dalje su bila zaključana.
Kroz staklo moglo se videti bojno polje iz naše stalne istorijske ikonografije:
trupla, glave, jezici, sušena rebra, jetra i mozak za brzo trošenje.
Razočaran
krenuo sam ka parkingu. Pri izlasku skoro naleteh na devojku iz mesare.
Gde
si, upitah je mahinalno.
Ona
se trže i nekako uspravi, pogleda me ispod oka, odmeri i reče uobičajeno: Evo me. Nisi me dugo čekao?
U
tom njenom intimiziranju, bejah stariji
od nje bar trideset godina mogao sam da naslutim tu glumljenu, pomodarsku
intimnost instant devojaka, čije stare, isprane gaćice šušte na predzimskom vetru koji će otresti lišće,
očistiti božju kuću u kojoj živimo mi poslednji, mi tamni plamen slave bez
glave mrtvačke.
Da,
uzeo sam kosti i izašao.
Нема коментара:
Постави коментар