Možda je to dobro, samo zar
se ne čini da je sve više muzeja. Skoro u svakoj ulici poneki muzej u koji malo
ko ulazi. Možda bih ušao u muzej senki. Ali, muzej senki ne postoji.
Postoje te polupane
roletne na uzanoj terasi koja gleda na ulicu i dečje pozorište i ta tačka
nepostojanja sa koje polazim do Sterijinog pozorja da predam tekst svoje nove
drame.
Kroz mračne, slabo
održavane fasade koje glume Havanu, stižem po izlokanoj kaldrmi najzad do tamnih,
braon vrata pored koji su na zidu tri zvona. Vrata se, naime, otvaraju tek kad
pozvonite.
Nigde ne piše na koje
zvono bi trebalo pozvoniti.
Razrešavam dilemu kao
Gordije čvor. Istovremeno zvonim na sva tri.
Ništa se ne dešava.
Lupam šakom o vrata.
Niko se ne oglašava.
Odlazim do obližnjeg
paba.
Kroz pasaž oštrim
korakom, uzdignutih kragni, u zelenim uniformama prolaze dve vojnikinje,
gledajući strogo neke opskurne likove koji koriste poslednje zrake miholjskog
leta da piju kafu i rakiju.
Žena u kolicima gura malu
plavu devojčicu i zapinjući za kamenje u prolazu govori nešto na ruskom jeziku.
Da li se nalazim na
bojištu a da toga nisma svestan.
Možda državna institucija
u koju sam se uputio ne radi baš zbog toga što se svet igra sa mojom krvlju bez
mog pristanka?
U pabu devojka na visokoj
stolici u uskim farmericama briše uske prozore. Čini se kao da je prozori
posmatraju u tom dvorištu u kome se pije kao da si odbegla osoba, kao da piješ
da te nema ili da nema jedine domovine nego ih ima bezbroj.
Prišao sam konobarici i,
ne znajući kako da je oslovim, rekao:
„Izvini, gde su ove
službenice, vaše komšije?“
„Ja završavam smenu“,
odgovorila je i odmah prešavši na ti rekla mi: „Pitaj onu malu, crnu.“
Maloj crnoj kažem :
„Da li bi htela da ovaj koverat predaš onim ženama kad se pojave?“
„Može“, kaže. „Šta je to?“
„Ništa. Neki tekst. Onako
obično.“
„Nisma ih danas videla,
ali čim dođu daću im.“
„Častiću te“, kažem.
Smeje se.
Kasnije, oko četrnaest
časova opet sam u tom muljavom prolazu.
Zvonim na onim tamnim
vratima.
Iza njih se ništa ne
čuje.
Odlazim u pab.
Mala crna devojka briše
ruke o kecelju.
„Nisam ih videla“, kaže. „Niko
nije dolazio ceo dan.“
Uzimam koverat sa dramom.
U stvari, sa četiri primerka drame, tako oveći svežanj od dve stotine i
nekoliko još stranica.
Zovem ih telefonom.
Niko ne podiže slušalicu.
Radni dan.
Gužva na parkiralištima.
Žurim da utrnem ona
četiri migavca na mestu za invalide.
Bože, koliko je tih
mesta!
Koliko ima invalida koji
voze kola?
Koliko je pitanje pristojno?
Koliko je evropeizam
moderan?
Vraćam se budućem muzeju
zvuka.
Imam osećaj da kružim oko
ove planete kao njen satelit koji ne može da mrdne od nje.
Ulazim u automobil.
Sedište je postavljeno
nisko da bi auto imao aerodinamičnu liniju.
Stavljam sunčane naočare
u novembru.
Uspravljam se.
Uključujem radio. Ubili
su još desetoro dece u Gazi.
Na radiju posle vesti
puštaju muziku koja, kako kažu, oblikuje moje uspomene.
Нема коментара:
Постави коментар