среда, 29. новембар 2023.

MILAN TODOROV: KROZ PUSTINJU I PRAŠINU


Sutra će, javili su, padavine biti mešovite.

Ne znam šta to znači. Kiša i sneg, ili oboje u isto vreme ili vetar sa opiljcima studeni. Možda če padati govna. Đavo bi ga znao.

Uostalom, sve je izmešano.

Uspeh je udrobljen sa neuspehom. Sreća sa nedaćama. Ljubav sa igrama gladi, ha...

I sve je nekako sporo. Kao u ovom gradu koji nema dobro regulisan rad semafora. Sve je po sistemu kreneš i posle nekoliko stotina metara staneš.

Trošiš nerve i gorivo. Zagađenje se podrazumeva.Načelnici saobraćajnih uprava se biraju po političkom ključu. Do juče je to bio neki gitarista. Kao da niko nije  čuo čuo za zeleni talas.

Vreme je, po meni, retko. Nema ozbiljnih sadržaja.

U šoping molu nesnosna buka koju stvara nekakva, na lošu ruku sklepana, mizička banda i pevač koji se

tuče sa harmonijom. Deca se okupljaju i puze po podu. Reklamira se turizam u nekoj tuđoj zemlji.

Dobro je, mislim, što postoji ta nada u leto. Naročito ovih dana, tačnije noći punog meseca. Posmatram ga iz automobila i stalno mi izmiče. Čas je iznad crkve u starom gradu, čas iznad mosta, pa zatim iznad  tvrđave i groblja iza nje.

Pomislim da je to Mesec od papira a ne znam šta piše na tom papiru koji je privezan za šareni konac koji lepa, mala ženska ruka povlači tamo amo, iz osvete, samo da ne bih spavao mirno.

Međutim, možda je sve igra.

Prolazim kroz epicentar muzičke buke u šoping molu. Frontmen se zaleće u mene. Osećam količinu mržnje koju mi upućuje, mada ga ne gledam. Svi stoje okolo i aplaudiraju mu, a onda sam se je, nesrećno, pojavio i presekao njegovu auru kojom bi mogao pred svetog Petra.

Da li si grešio?

Bilo je i toga, sveti Petre.

Ideš u raj.

Ali, sveti Petre?!

Tamo će ti biti dobro. Uveseljavaćeš poštene, skromne ljude koji ni mrava nisu zgazili.

Uspeo sam da mu izmaknem.

Njemu i njegovom bradatom svecu muzičke patnje.

Mislim da je hitnuo mikrofon za mnom ili je to bila muzika sfera. Ipak je promašio.

Neki ozbiljan mladić mi je saučesnički klimnuo glavom kad sam, izlazeći iz ringa, podigao obe ruke u znak predaje.

Mržnja je, znam, neizbežna. Kao i ljubav.

Vratio sam se kući, uključio televizor. Neki vodenasti mladi političar sa dubokim sočivima upravo je govorio kako se litijum ne kopa nigde u svetu osim kod nas i u pustinjama.

Kojim, poželeo sam da ga pitam. Ali, on je nestao kao balon, kao Mesec na konopu.

A stvarno najviše na svetu od svih predela volim pustinje. I sanjam kako vozim reli Pariz – Dakar.  

Prolazim pored novog salona za šišanje u šoping molu. U stolici je crnpurasti Sirijac ili Egipćanin a možda i mladi Palestinac pobegao iz pustinje koja upravo nastaje u ratu za teritorije.

Ah, da, pri odlasku u grad ostavio sam pored metalnog električnog stuba sadržaj kesice sa ostacima ručka. Poneka, neocvrkana kost za teta liju.

Dosta...

 

 

  


Нема коментара:

Постави коментар